Dla tych, którzy cenią rodzinę, luksus i bezpieczeństwo

Możliwość komentowania Dla tych, którzy cenią rodzinę, luksus i bezpieczeństwo została wyłączona TOP Manager

Z Magdaleną Weinmann-Urbańską, dyrektorem zarządzającym, wiceprezesem zarządu V-Motors Sp. z o.o. rozmawia Ryszard Żabiński.

V-Motors już od ponad dwudziestu lat sprzedaje na polskim rynku samochody marki Volvo. Czym teraz jest ta marka dla klientów?

Jest to marka pozycjonowana w segmencie premium, obok takich marek jak Mercedes-Benz, Audi, czy BMW. Jest to jednak marka trochę dla innego klienta, ceniącego najbardziej rodzinę, luksus, bezpieczeństwo. Bezpieczeństwo jest jednym z filarów wizji marki. Volvo zawsze o krok wyprzedzało konkurencję jeśli chodzi o rozwiązania zapewniające bezpieczeństwo podróżnym: trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, poduszki i kurtyny powietrzne, wzmocnienia konstrukcji nadwozia, system WHIPS chroniący odcinek szyjny kręgosłupa przed urazem, poduszka powietrzna chroniąca pieszych, system City Safety umożliwiający uniknięcie kolizji w mieście i wiele, wiele innych. Ta marka cały czas się zmienia, cały czas pracuje nad zwiększeniem bezpieczeństwa jazdy. Volvo zapewnia, że od roku 2020 nikt podróżujący nowym samochodem Volvo nie zginie, ani nie zostanie poważnie ranny, w wypadkach komunikacyjnym. Jest to wizja 2020, która przecież już niedługo ma stać się rzeczywistością. Producent cały czas pracuje nad rozwojem technologii jazdy autonomicznej, która minimalizuje udział człowieka podczas prowadzenia samochodu. Ma ona zostać tak dopracowana i udoskonalona, że wyeliminuje ryzyko związane z ludzką omylnością. Volvo cały czas wzbogaca też ofertę produktową, w 2016r. roku pojawiły się nowe modele Volvo serii 90, czyli S90, V90 oraz V 90 Cross Country. W tym roku, już niebawem, bo na początku marca, zobaczymy nowe Volvo XC 60 a pod koniec roku XC 40. Samochody te tworzą zupełnie nowy rozdział w historii marki.

Rozwój technologiczny marki, pozycjonowanie jej na najwyższej półce, stawia przed dilerem takiej marki coraz to nowe wymagania. Jak V-Motors radzi sobie z tymi wyzwaniami?

Oczywiście, że te wymagania są coraz wyższe. Wiążą się one z rozbudową naszej infrastruktury, spełnianiem najwyższych norm w zakresie obsługi klienta i serwisu. Pomimo tego, że od wybudowania obiektu przy ul. Brucknera 55 we Wrocławiu minęło już kilkanaście lat, mamy tu wszystko co jest potrzebne do kompleksowej obsługi klientów kupujących samochody Volvo: salon sprzedaży, serwis, magazyn części zamiennych, myjnię samochodową. W 2015 roku utworzyliśmy filię w Lubinie. Warto wspomnieć, że ta placówka była drugim obiektem Volvo w Polsce zbudowanym i wyposażonym według nowych standardów marki. Te nowe standardy wprowadziliśmy w 2016r. także do naszej siedziby we Wrocławiu. Chodzi m.in. o wystrój wnętrza, zastosowanie elementów drewnianych, motywów skandynawskich krajobrazów, tworzenie stref komfortu, wypoczynku, a przede wszystkich o jeszcze wyższe parametry obsługi klienta, o skrócenie drogi klienta do doradcy serwisowego i handlowego. Nowe wymagania marki dotyczą również serwisu. Cała filozofia tych zmian polega na tym, aby umożliwić klientowi bezpośredni kontakt z technikiem, skrócić czas oczekiwania na informację o stanie samochodu. Praca serwisu może być na bieżąco monitorowana przez klienta, służą temu m.in. przeszklenia pomieszczeń warsztatowych.

Jakie są prognozy sprzedaży marki w tym roku?

Popyt na samochody, zwłaszcza marek premium stale się zwiększa. W 2016 roku jako V-Motors odnotowaliśmy ok. 30 procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu do 2015 roku. W tym roku również oczekujemy powyżej 20 procentowych wzrostów. Na ten sukces złożyło się wiele czynników: przede wszystkim jakość produktowej oferty Volvo, rozbudowa naszej infrastruktury, w tym uruchomienie filii w Lubinie, coraz wyższa jakość obsługi klienta, korzystne warunki finansowania zakupów. Klienci widzą te zmiany i chętnie do nas przychodzą.

Kim są ci klienci?

Samochody Volvo są kupowane głównie przez firmy, ale coraz więcej mamy też zapytań ze strony osób, które są zainteresowane kupnem używanych 3-4 letnich samochodów Volvo. Dla nich również przygotowujemy taką ofertę w ramach Volvo Selekt. Oczywiście będą to samochody starannie dobrane, zapewniające komfort i bezpieczeństwo podróży. Warto wspomnieć o naszym produkcie finansowym Volvo Easy Leasing. Dzięki niemu można korzystać z nowego samochodu przez trzy lata płacąc niską, miesięczną ratę, a potem zwrócić auto i znowu przez następne lata korzystać z nowego samochodu, w tym samym systemie finansowania. Takie auta, po 3-4 latach użytkowania, sprzedawane byłyby przez nas jako używane. Rozwijamy również usługi przywracające używanym autom dawny blask, np. regenerację lakieru i inne usługi auto detaillingowe. Takie usługi również cieszą się coraz większym zainteresowaniem klientów.

V-Motors jest obecny na rynku od ponad 20 lat. W tym czasie było kilka bardzo ważnych momentów w historii firmy. Czy teraz możemy mówić o kolejnym etapie rozwoju?

Z pewnością tak. Możemy mówić o kolejnym etapie profesjonalizacji naszych działań, coraz wyższej jakości obsługi klienta w zakresie sprzedaży, obsługi finansowej, czy serwisowej. Właśnie w tym upatruję szans na dalszy rozwój. Mamy bowiem doskonałą ofertę produktową, odpowiednio rozbudowaną infrastrukturę. Bardzo duży potencjał tkwi w obsłudze klienta. W segmencie premium, ta jakość jest szczególnie ważna, to właśnie w tym obszarze będziemy też mocno rywalizować z podobnymi markami.

Udostępnij...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone