W Kijowie rozpoczęły się targi kosmetyczne Inter Charm 2018. To największe wydarzenie branży w Europie Wschodniej- prezentacja najnowszych trendów i produktów. Udział w targach bierze blisko 2 tysiące firm z Europy, Azji i Ameryki, w tym z Dolnego Śląska. Stoisko regionalne naszego województwa przygotowane zostało przez Dolnośląską Agencję Współpracy Gospodarczej sp. z o.o.
Na rozpoczęcie targów już od rana czekał tłum zwiedzających. Wystawcy przygotowali dla nich bardzo bogatą ofertę. Targi w Kijowie
uznawane są za najważniejsza imprezę branży w tej części Europy. I choć nie są tak ogromne jak bolońskie czy monachijskie, bez
wątpienia można je porównać do podobnych wydarzeń w Wiedniu czy Pradze. Najwięcej wystawców spoza Ukrainy pochodzi z Chin, Korei i Polski.
– W Kijowie jestem po raz pierwszy gównie z ofertą suplementów diety oraz kosmetyków do ciała, włosów i paznokci. Na razie wszystko wygląda bardzo obiecująco. Jednak dopiero przekonamy się czy impreza przyciąga głównie detalicznych odbiorców czyli mieszkańców Kijowa, czy też dystrybutorów i hurtowników. Liczę, że poznam też oczekiwania tego rynku i znajdę nisze dla swojej firmy – mówi Zbigniew Leżański z firmy Kosmed.
Na targach w Kijowie obecnych jest kilkanaście firm z Polski. Na regionalnym stoisku Dolnego Śląska prezentują się: Resibio ze
Świdnicy, Purite, Organique oraz Technox z Wrocławia, Uzdrowisko Lądek-Długopole oraz Kosmed. Świdnicki Organique jest tu już po raz czwarty. Na Ukrainie ma dwa swoje sklepy, współpracuje też sieciami hotelowymi i ośrodkami SPA. Firma planuje rozszerzenie działalności na tym rynku.
– Z informacji, jaki otrzymujemy od polskich firm obecnych na targach jasno wynika, że Ukraina jest dla nich interesująca jednak potrzebna jest jeszcze większa znajomość tego rynku, a także uproszczenie procedur celnych, finansowych i procesu certyfikacji – zaznacza Mariusz Sinior z DAWG.
Bloki tematyczne targów Inter Charm to: perfumeria, kosmetyki, kosmetyka profesjonalna i SPA, kosmetyki i akcesoria do włosów,
kosmetyki do paznokci, kosmetyki naturalne i apteczne, suplementy diety, opakowania, surowce i usługi na rzecz marek obcych (private label).
Udział w targach jest elementem projektu realizowanego przez DAWG pn. „Zdobycie nowych rynków zbytu oraz budowanie rozpoznawalności marki Dolny Śląsk w kraju i za granicą”. Program operacyjny: RPO WD 2014-2020. Schemat 1.4.C Promocja oferty gospodarczej regionu na rynkach krajowych i międzynarodowych.