Dolnośląskie firmy z nowymi kontraktami po targach SIAL w Paryżu

Możliwość komentowania Dolnośląskie firmy z nowymi kontraktami po targach SIAL w Paryżu została wyłączona Aktualności, Biznes

Czwartek 25 października był ostatnim dniem największych targów branży  spożywczej SIAL 2018 w Paryżu. Na zaproszenie Dolnośląskiej Agencji Współpracy Gospodarczej uczestniczyli w nich nasi regionalni przedsiębiorcy – dziesięć  głównie  małych, rodzinnych firm branży spożywczej oraz Zakłady Ceramiczne Bolesławiec.  Pierwsze kontrakty już podpisano.

fot.mat. prasowe

SIAL Paris to globalna platforma biznesowa dla branży spożywczej i wiodące wydarzenie na francuskim rynku  żywności. Spotykają się tu producenci żywności, dystrybutorzy, importerzy, hurtownicy i detaliści, a także przedstawiciele gastronomii instytucjonalnej i gastronomicznej.

Na regionalnym stoisku Dolnego Śląska prezentowały się firmy sektora MSP, które miały możliwość pokazania  swoich produktów, odbycia rozmów handlowych. Dolny Śląsk promował się jako producent żywności unikatowej, zdrowej, ekologicznej i najwyższej jakości. We Francji panuje moda na produkty ekologiczne,  stąd jest ogromne zainteresowanie produktami naszych przedsiębiorców.

Przedsiębiorcy dzięki zaproszeniu DAWG mogli nieodpłatnie promować swoje produkty i usługi.  To pomogło  im zaistnieć bowiem koszty wykupienia samodzielnie stoiska na tak prestiżowej imprezie handlowej,
są dla małych firm barierą nie do pokonania.

– Spotykamy tu mnóstwo potencjalnych kontrahentów z całego świata. Prowadziliśmy już rozmowy z  klientami z Arabii Saudyjskiej, Ameryki, Kanady, Azerbejdżanu…. Wydaje mi się, że dla każdego producenta – nawet jeśli nie jest jeszcze gotowy albo chętny  do zainwestowania w eksport – bardzo fajne są takie targi,  żeby zobaczyć jakie są trendy żywnościowe  na świecie, co jest poszukiwane i jak nasze produkty są odbierane przez różne narodowości – mówi Michał Sznajder, prowadzący małe rodzinne gospodarstwo  KISZONE WARZYWA Z DOLINY BARYCZY.

fot. mat. prasowe

– Jesteśmy tutaj jako członek Dolnośląskiego Szlaku Wina i Piwa. Chcemy zorientować się jak wygląda  podobna impreza, jak zdobyć kontrahentów spoza polski, a być może wrócić z ciekawymi kontraktami.  Podpatrujemy innych wystawców. Cieszymy się, że możemy tak mały biznes zaprezentować w skali  europejskiej – mówi Marek Janiak z  WINNICY JADWIGA, KTÓRA  ZNAJDUJE SIĘ W PAŚMIE  GRZBIETU POŁUDNIOWEGO WZGÓRZ TRZEBNICKICH.

 

Irena Kosoń prowadząca w KAMIEŃCU ZĄBKOWICKIM RODZINNĄ FIRMĘ LARO
(orzeszki w karmelu i czekoladzie), planuje większy rozwój i ekspansję nie tylko na Europę ale i inne  kraje. – Nowym kontrahentom proponujemy produkty,  które nie zawierają konserwantów, nie mają żadnych barwników  ani środków, w jakikolwiek sposób wpływających niekorzystnie na organizm.  Cieszą się z dużego zainteresowania.

 

– SIAL to targi, z których nie wyjeżdża się bez kontraktów. Każdy z przedsiębiorców odbywał  codziennie mnóstwo  rozmów z producentami, dystrybutorami.  Pierwsze kontrakty  już zostały podpisane – podkreśla Dominika Rawecka z DAWG.

– Ku wielkiemu zaskoczeniu naszych przedsiębiorców zainteresowanie ich produktami było ogromne. Współpracę z nich chce podjąć np. przedstawiciel  francuskiej sieci sklepów z polską żywnością, której klientami jest głownie Polonia – dodaje Dominika Rawecka.

 

Dolnośląscy przedsiębiorcy znaleźli na targach SIAL również firmy transportowe, które ułatwią współpracę na linii Polska- Francja, ale także Jordania (wysyłanie kontenerów w towarem). Właścicielami tych firm na rynku  francuskim są Polacy, zatem nie ma bariery językowej. Pierwszy transport z naszymi towarami wyruszy już w
najbliższy poniedziałek.

Udostępnij...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone