Impel Cleaning: Rozumiemy potrzeby naszych klientów

Możliwość komentowania Impel Cleaning: Rozumiemy potrzeby naszych klientów została wyłączona Biznes, firma tygodnia

Rozmowa z Ewą Górską-Herezo, prezes Impel Cleaning.

Ewa Górska-Herezo

Usługi Impel Cleaning są skierowane wyłącznie do instytucji i przedsiębiorstw, czy mogą z nich korzystać także osoby prywatne?

Jesteśmy podmiotem rynkowym, profesjonalnie świadczącym usługi w systemie outsourcingu przez ponad 25 lat dla instytucji i przedsiębiorstw. Na tym rynku się koncentrujemy i budujemy naszą przewagę. Jesteśmy dużym graczem, który bardzo dobrze rozumie potrzeby podobnych podmiotów, zarówno pod względem wielkości, jak i sposobu zarządzania. Rynek klienta indywidualnego rządzi się innymi prawami, różnią się oczekiwania dotyczące doboru osoby sprzątającej. Są to gusta typowo indywidualne. Choć Polska zaczyna się rozwijać pod kątem apartamentowców czy ekskluzywnych domów jednorodzinnych, to biznes nie jest jeszcze gotowy – na dużą skalę oczywiście – świadczyć usługi dla klienta o takim profilu.

Rok 2016 dobiega końca. Jaki był to okres dla Impel Cleaning?

To był rok kolejnych zmian na rynku. Legislacja zmienia nie tylko rynek pracy, ale ma bardzo znaczący wpływ na sektor usług. Z dniem 1 stycznia 2017 roku wchodzą w życie wyższe koszty pracy, związane ze wzrostem płacy minimalnej do kwoty 2000 zł – zmiana o 8 procent rok do roku – w połączeniu z ustaleniem minimalnej stawki płacy za godzinę w ramach umów zleceń. Nasi klienci mają świadomość, że koszt pracy rośnie na przełomie roku w skali niespotykanej w polskiej gospodarce po roku 1990, jednocześnie zastanawiając się, jak pozyskać środki finansowe na pokrycie tych zwiększonych kosztów. Aktualnie trwa proces renegocjacji umów. Jesteśmy w stałym kontakcie z naszymi klientami i wspólnie próbujemy – również analizując procesy operacyjne – znaleźć rozwiązania, które pozwolą na kontynuację współpracy w nowym roku. Uważam, że jest to obopólne oczekiwanie i korzyść. Wierzę, że zamawiający będą musieli, podobnie jak my, zaakceptować wprowadzone zmiany prawne i uwzględniać w przyszłych budżetach wyższe koszty na obszar usług wydzielanych na zewnątrz.

Otrzymaliście w tym roku nominację do nagrody Przedsiębiorstwo Fair Play. W jaki sposób realizujecie Państwo zasadę Fair Play w biznesie, co ona dla Państwa oznacza?

Nominacja do tej nagrody podkreśla transparentność naszych działań oraz rozwój jako spółki świadczącej usługi dla biznesu. Wyróżnienia, takie jak Fair Play właśnie, potwierdzają zaawansowanie spółki w prawidłowym prowadzeniu systemów jakości, które działają we wszystkich obszarach naszego biznesu.

Udostępnij...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone