Linia tramwajowa na Swojszyce – MAPA

Możliwość komentowania Linia tramwajowa na Swojszyce – MAPA została wyłączona Aktualności, Inwestycje, Samorząd

Nowa trasa, która powstanie na Swojszycach wydłuży zasięg tramwajów obsługujących pętlę Sępolno o ponad 2 km. Taką koncepcję linii tramwajowej przedstawiło Miasto Wrocław. Nowa pętla ma powstać w sąsiedztwie linii kolejowej Wrocław – Jelcz-Laskowice między ulicą Magellana i cmentarzem.

fot. mat. prasowe

– Szybkie ogłoszenie przetargu na Mosty Chrobrego to jest pierwszy krok do realizacji koncepcji tramwaju na Swojczyce. Chcemy lepiej skomunikować tamten rejon Wrocławia – powiedział Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia. Nowe dwutorowe torowisko będzie miało ponad 2,1 km długości (razem z modernizacją pętli Sępolno i budową nowej pętli Swojczyce) i będzie jednocześnie wydzielonym buspasem. Przebieg nowej linii planowany jest z ul. Mickiewicza poprzez nowe mosty Bolesława Chrobrego (od razu będą budowane z torowiskiem, przetarg został już ogłoszony) i dalej ulicą Swojczycką.

mat. prasowe

Za skrzyżowaniem Swojczyckiej z Mydlaną torowisko ma przechodzić z północnej strony drogi na południową – dzięki temu pasażerowie będą mieli lepszy dostęp do przystanku.

– Dzięki usytuowaniu przystanków, jak i torowiska prezentowany wariant jest najkorzystniejszy dla mieszkańców. Odpowiednia technologia zapewni możliwość poruszania się po torowisku autobusom. Dodatkowo przebudowane zostaną skrzyżowania w tamtym rejonie, z uwzględnieniem potrzeb pieszych, rowerzystów i komunikacji zbiorowej – powiedział Mariusz Konecki z Wrocławskich Inwestycji.

Koncepcja zakłada przebudowę pętli na Sępolnie – przystanek zlokalizowany zostanie w takim miejscu, by mógł obsługiwać pasażerów z tej pętli i tramwajów kursujących na Swojczyce, a także autobusów. Trzy kolejne przystanki przewidywane są przed skrzyżowaniem z ul. Mydlaną, przy stacji paliw Orlen i przed skrzyżowaniem z ul. Magellana. Koncepcja zawiera także kilka wersji rozwiązań na obsługę pasażerów na nowej pętli Swojczyce. Nowa linia kolejowa pomoże także w komunikacji aglomeracyjnej. Pasażerowie wysiadający z pociągów na stacji Wrocław Swojczyce będą mieli do nowego przystanku przy ul. Magellana niespełna 300 m. Zmodernizowany zostanie także układ drogowy. Według założeń koncepcji zostanie zmieniona geometria skrzyżowania Mickiewicza/Monte Cassino. Istniejący wjazd w ulicę Marco Polo zastąpi nowy łącznik będący przedłużeniem ulicy Mydlanej w kierunku Marco Polo. A skrzyżowanie Swojczyckiej z Mydlaną zostanie wyposażone w sygnalizację świetlną, która m.in. umożliwi przejazd tramwajów na południową stronę ulicy. Druga sygnalizacja świetlna ma obsługiwać skrzyżowanie Swojczyckiej z Magellana.

DANE TECHNICZNE:

•  Ok 2140 metrów nowego dwukierunkowego torowiska (razem z modernizacją pętli Sępolno i budową nowej  pętli Swojczyce), które będzie jednocześnie wydzieloną jezdnią autobusową (buspasem)

• Przebudowa pętli Sępolno, z „odwróceniem” kierunku jazdy na pętli – aby umożliwić łączenie przystanków  autobusowych i tramwajowych.

• W ramach budowy nowej linii tramwajowej zostanie kompleksowo wyremontowana ulica Swojczycka na  odcinku 1620 metrów (jezdnia o szerokości  6,5-7,5 m z lokalnymi poszerzeniami w obrębie skrzyżowań – wydzielone pasy do skrętów)

•        5 nowych przystanków tramwajowo-autobusowe + 2 pętle

•        28 nowych przejść dla pieszych

•        Nowe ścieżki rowerowe, chodniki dla pieszych

•        Dwa skrzyżowania z sygnalizacją świetlną

•        Odległość z przystanku tramwajowego do przystanku PKP – 286 m

Udostępnij...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone