Kolejny rok z rzędu centrum handlowe Wroclavia dołącza do międzynarodowej akcji Pink October. Tym razem na badania w mammobusie centrum zaprasza w dwóch terminach: w piątek 11 października oraz w sobotę 26 października.
– Prozdrowotne akcje we Wroclavii na stałe wpisały się w kalendarz wydarzeń naszego centrum. Chcielibyśmy, aby z możliwości wykonania mammografii mogło skorzystać jak najwięcej pań, dlatego w tym roku postój mammobusa zaplanowaliśmy na dwa październikowe dni – mówi Małgorzata Woźniak, dyrektorka Wroclavii.
– Mammografia jest badaniem nieinwazyjnym, które nie wymaga żadnego dodatkowego przygotowania. Warto jednak zgłosić się w dwuczęściowym ubraniu, by móc sprawnie rozebrać się do pasa. Bezpośrednio przed badaniem zaleca się rezygnację z używania dezodorantu, talku, balsamu czy kremu – zwraca uwagę Piotr Witczak, koordynujący mobilną mammografię z ramienia Medica Sp. z o.o., partnera medycznego akcji pod Wroclavią.
– Hasło to jest w naszym odczuciu bardzo symboliczne i niesie niezwykle ważne przesłanie. Specjaliści zwracają bowiem uwagę, że regularne i poprawne samobadanie piersi, poza diagnostyką medyczną w postaci mammografii czy USG piersi, ma kluczowe znaczenie dla wczesnego wykrycia zmian nowotworowych, co zasadniczo zwiększa szansę na skuteczną terapię, która może uratować życie – mówi Małgorzata Woźniak.