NASZ PATRONAT: Podsumowanie Konferecji TEDxWSB

Komentarzy (0) galeria, It, Nauka

24 kwietnia w Wyższej Szkole Bankowej zakończyła się konferencja TEDxWSB Made in the future. Rozmowa o przyszłości obfitowała w inspirujące prelekcje, wyzwania i zaskakujące atrakcje. Jednym z najczęściej stawianych pytań na konferencji było: Czy powinniśmy bać się nadchodzącej przyszłości, w której coraz większą rolę będą odgrywać technologie? oraz Jaka rola przypadnie wówczas człowiekowi?

 

To była już piąta edycja konferencji TEDxWSB, wydarzenia organizowanego przez Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu na licencji międzynarodowej konferencji TED (Technology, Entertainment and Design), wzięło w niej udział blisko trzysta osób. Jak sama nazwa wskazuje, konferencja jest świętem technologii, rozrywki i designu. Wyróżnia się poruszaną tematyką i wyjątkowymi gośćmi
w roli mówców, z roku na rok cieszy się też rosnącym gronem sympatyków.

Na TEDxWSB wystąpiło siedemnastu prelegentów – osób o niecodziennych pasjach i ciekawych zawodach. W trakcie 18-minutowych wystąpień podzielili się z widownią swoimi osobistymi doświadczeniami i przemyśleniami, których wspólnym mianownikiem był temat „Made in the future”. Zgodnie z mottem konferencji TED, czyli propagowaniem „idei wartych upowszechniania”, wszystkie wystąpienia zostały udostępnione w internecie – można je było oglądać w formie streamingu live na oficjalnym fanpag’u TEDxWSB, będą również zamieszczone w serwisie YouTube.com na oficjalnym kanale TEDxTalks.

Prawdziwe show

Więcej zdjęć na stronie organizatora: https://drive.google.com/drive/folders/1NY4Xk9nrhRj626W4teT6aBD8EmL9NaQX

W trakcie wystąpień mówcy starli się zaskoczyć publiczność przedstawiając namacalne dowody na swoje słowa i nie ograniczali się wyłącznie do wygłoszenia prezentacji. Mateusz Malina, wielokrotny mistrz i rekordzista świata we freedivingu (nurkowaniu na bezdechu) zademonstrował widzom w jaki sposób nurek kontroluje swoje emocje i wycisza umysł. Podłączając się do pulsometru pozwolił widzom słuchać rytmu bicia swojego serca, a następnie zanurzył twarz w misie z wodą, by publiczność mogła na specjalnej aplikacji obserwować jak zwalnia rytm bicia jego serca.

Równie emocjonujące było wystąpienie Beaty Zając reżyserki sztuki ruchu i choreografa, Wiceprezes Ocelot Foundation, która opowiadała o zarządzaniu ryzykiem kryzysowym z perspektywy reżysera widowisk artystycznych. Jej występ ubarwiły popisy akrobatyczne artystów z Ocelot Foundation, dzięki którym widzowie mogli wyobrazić sobie skalę zagrożeń i niebezpieczeństw związanych
z realizacją spektakli.

Konferencja podzielona została na cztery bloki tematyczne – Zwyciężaj myślą, Building the future, W centrum uwagi, Mikstura życia. W gronie prelegentów znaleźli się m.in. Leszek Orzechowski założyciel Grupy Projektowej Space is More zajmującej się kolonizacją kosmosu, Tomasz Palak, radca prawny wybrany najlepszym prelegentem konferencji „I love marketing” w 2017 r., Radosław Ratajszczak Prezes Zarządu ZOO Wrocław Sp. z o.o, Anna Miotk Dyrektor ds. Komunikacji w firmie Polskie Badania Internetu oraz projektujący roboty dr Krzysztof Kubasek.

Przerwa na nowe technologie

Spotkaniu towarzyszyła oprawa z dodatkowymi atrakcjami. Uczestnicy mogli przenieść się do światów stworzonych w wirtualnej rzeczywistości – w odległą przyszłość, grając w edukacyjną grę logistyczną Pack Rage, stworzoną przez firmę Giant Lazer we współpracy z WSB we Wrocławiu lub zobaczyć jak wyglądałaby Warszawa, gdyby doszły do realizacji przedwojenne założenia urbanistyczne. NOKIA prezentowała okulary do rozszerzonej rzeczywistości, można było z bliska obejrzeć pierwszy na świecie podwodny dron stworzony przez konstruktora i robotyka Michała Biskupa a także obejrzeć sprzęt do nurkowania i porozmawiać o freedivingu z Mateuszem Maliną. Osoby poszukujące wyciszenia mogły posłuchać audiobooków w strefie chillout’u przygotowanej przez Storytel.pl, a chętni do podjęcia nowych wyzwań dokonać zakupów w sklepie #HappyHeartStore zorganizowanym przez studentów z koła naukowo-biznesowego KIWI we współpracy z Ocelot Foundation, gdzie obowiązującą walutą były zadania i łamigłówki.

Wydarzenie miało charakter niekomercyjny i odbyło się dzięki zaangażowaniu zespołu wolontariuszy oraz sponsorom – WSB we Wrocławiu, Nokia, Storytel, Park Hotel Diament Wrocław, WEBA – Drukarnia Cyfrowa, Gigaset, Traficar oraz ETS Global.

Więcej informacji o konferencji TEDxWSB dostępnych jest na stronie https://tedxwsb.pl/ oraz na oficjalnym fanpage’u na Facebooku https://www.facebook.com/TEDxWSB.

Udostępnij...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *