Nowe rynki zbytu dla dolnośląskich firm

Komentarzy (0) Biznes

Dolnośląska Agencja Współpracy Gospodarczej będzie promować gospodarczo Dolny Śląsk na rynkach Azji, Ameryki i Europy. Od września do końca 2018 roku DAWG zorganizuje wizyty studyjne, misje gospodarcze i wyjazdy na targi do 13 krajów.

Za przygotowanie wszystkich wizyt gospodarczych odpowiada Dolnośląskie Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera spółki DAWG. Dolnośląscy przedsiębiorcy będą mogli wziąć udział w różnych wydarzeniach, korzystając nieodpłatnie ze stoisk, uczestnicząc w rozmowach b2b z potencjalnymi kontrahentami, instytucjami otoczenia biznesu w poszczególnych krajach czy spotkaniach o charakterze gospodarczym z przedstawicielami lokalnych rządów i samorządów, odpowiedzialnymi za międzynarodowe kontakty handlowe. Misje zaplanowano m.in. do Wietnamu, Japonii, USA, Korei, Wielkiej Brytanii, Danii, Francji, Niemiec czy Gruzji.

– W dobie międzynarodowej współzależności poszczególnych rynków, firma, która chce się rozwijać, musi myśleć o ekspansji. Polska i Europa to za mało, trzeba szukać nowych miejsc na prowadzenie działalności. Szczególnie perspektywiczne są kraje azjatyckie – mówi Beniamin Noga, prezes DAWG.

Prezes dodaje, że promocja na arenie międzynarodowej naszego regionu i naszych eksporterów musi być przemyślana, spójna i konsekwentna. Dlatego wszystkie działania zostały bardzo starannie przygotowane.

– Zajmujemy się robotyką społeczną: tworzymy roboty uczące dzieci języków obcych i dla nas ciekawym rynkiem zbytu są Chiny. Tam potrzeba nauki języków jest dosyć duża, a społeczeństwo jest znacznie bardziej zaawansowane technologicznie – mówi Michał Dziergwa z wrocławskiej firmy Flash Robotics, który uczestniczył w spotkaniu w DAWG.

Zdaniem Mariusza Siniora, szefa Dolnośląskiego Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera DAWG, wielu małym i średnim firmom prowadzenie działalności eksportowej wydaje się być poza zasięgiem. Tymczasem eksport nie zależy od wielkości przedsiębiorstwa i nie jest zarezerwowanych wyłącznie dla dużych firm.

– W dobie globalizacji to właśnie małe i średnie firmy coraz częściej uczestniczą w międzynarodowym obrocie. I wcale nie są to tylko firmy innowacyjne czy znane marki. By być konkurencyjnym, trzeba mieć dobrej jakości produkt, wiedzę na temat rynku, na którym chce się sprzedawać towary czy usługi i trzeba należycie się przygotować do tego procesu – wylicza Mariusz Sinior.

Województwo dolnośląskie należy do czołówki polskich eksporterów, obok mazowieckiego, śląskiego i wielkopolskiego. Najwięcej towarów z naszego regionu trafia do Niemiec, Czech, Francji, Wielkiej Brytanii, Włoch i Chin. Są to głównie miedź i artykuły z miedzi, kamienie, metale szlachetne i wyroby z nich, maszyny i urządzenia mechaniczne, elektryczne i elektroniczne oraz pojazdy nieszynowe, ich części i akcesoria.

W ramach rozpoczynającego się projektu ekspansji zagranicznej województwa, DAWG – w zależności od rynku – zamierza promować branże motoryzacyjną, RTV i AGD, chemiczną, kosmetyczną, rolno-spożywczą, maszynową, budowlaną czy meblarską.

Pierwszą misją gospodarczą organizowaną przez DAWG wspólnie z samorządem województwa będzie wyjazd we wrześniu do Kazachstanu na Międzynarodową Wystawę EXPO ASTANA 2017. W Astanie zaplanowano Dni Gospodarcze Dolnego Śląska wraz z Forum Gospodarczym, na którym zaprezentowane zostaną możliwości inwestycyjne i eksportowe województwa, odbędzie się sesja spotkań biznesowych z potencjalnymi partnerami z Kazachstanu oraz państw uczestniczących w Wystawie.

Udostępnij...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *