Pandemia i biznes, czyli gospodarka od nowa

Możliwość komentowania Pandemia i biznes, czyli gospodarka od nowa została wyłączona Aktualności, Biznes

Możliwości oceniania wpływu COVID-19 na gospodarkę jest wiele – inaczej patrzą na niego firmy produkcyjne, inaczej firmy usługowe. Przez inny pryzmat postrzegają go również przedsiębiorcy z różnych sektorów rynku. O swojej perspektywie oceny wpływu COVID-19 na biznes opowiadają przedstawiciele firm JP Weber, Whirlpool oraz IT Corner – paneliści i prelegenci Made in Wrocław 2020.


Pandemia-i-biznes-czyli-gospodarka-od-nowa photo by Bartek Sadowski/ Made in Wrocław

Pandemia koronawirusa dotyka wielu aspektów działania firmy, niezależnie od tego, czy jest ona mikroprzedsiębiorstwem, czy międzynarodową korporacją. Wpływa zarówno na kwestie związane z wewnętrzną organizacją pracy, jak i sposobem funkcjonowania na rynku.

Wyzwanie, nie problem

Pandemia koronawirusa początkowo w oczach przedsiębiorców postrzegana była przede wszystkim jako zagrożenie. Jej percepcja zmienia się z biegiem czasu i wdrażaniem kolejnych rozwiązań, które pozwalają biznesom dostosowywać się do nowych wymogów rynku.

– Obecnie mamy do czynienia z bezprecedensowym kryzysem gospodarczym na skalę światową. To niezaprzeczalny fakt. Po kilku miesiącach stania ramię w ramię z klientami w walce z pandemią, widzimy, że nasze firmy świetnie radzą sobie z nową rzeczywistością. W ekspresowym tempie przebudowują swoje modele biznesowe, pozwalają sobie płynąć razem z falą nowych trendów, takich jak choćby przyspieszona cyfryzacja usług i metodyki miejsca pracy. Pandemia udowodniła nam, że potrafimy szybko wdrożyć rozwiązania, o których jeszcze parę miesięcy temu myśleliśmy w perspektywie długoterminowej. Sprawnie zastępujemy słowo „problem” słowem „wyzwanie” – mówi dr Marcin Dudarski, Partner Zarządzający w firmie doradczej JP Weber.

Pandemia-i-biznes-czyli-gospodarka-od-nowa fot. Made in Wrocław

Pandemia jako szansa

Nowa rzeczywistość, która wykształciła się w okresie pandemii, ma wpływ na całą gospodarkę. Stanowi wyzwanie, które można postrzegać jako okazję do zbudowania mocnej rynkowej pozycji.

– Pandemię trzeba rozważać jako szansę dla gospodarki. Od tego, jak szybko jesteśmy w stanie zaadaptować się do nowych warunków i realiów biznesowych zależy sukces w kolejnych latach. Jeśli biznes jest w stanie sprostać tak dramatycznym i poważnym wyzwaniom – ma szanse na rozwój w kolejnych latach, niezależnie od realiów – komentuje Fabio Pommella, Prezes Zarządu Whirlpool Company Polska Sp. z o.o.

Test dla codziennego funkcjonowania firmy

W wyniku pandemii wiele przedsiębiorstw wprowadziło dotychczas nieużywane w firmie narzędzia i formy komunikacji z klientem, a także zmieniło swój tryby pracy.

– Pandemię można postrzegać jako impuls do zmian. W sektorze IT zaczęliśmy działać szybciej, zmieniać się w niewyobrażalnym dotąd tempie. Było to możliwe dzięki zaangażowaniu każdego członka naszego zespołu oraz sprawności w realizowaniu działań biznesowych. Zawdzięczamy je kulturze pracy opartej na zaufaniu i samoorganizacji, która jest dla nas fundamentem stabilności biznesu. W moim przekonaniu to, czy biznes będzie z powodzeniem funkcjonować w nowej rzeczywistości, którą stworzyła pandemia koronawirusa, zależy od tego, czy dostosuje do jej wymogów sposób swojego wewnętrznego działania – komentuje Grzegorz Rudno-Rudziński, prezes klastra ITCorner, Managing Partner w Unity Group.

Pandemia-i-biznes-czyli-gospodarka-od-nowa fot. Made in Wrocław

O nowym obliczu gospodarki na Made in Wrocław 2020

Dyskusji o tym, jaki wpływ ma pandemia na biznes, poświęcony będzie I dzień konferencji Made in Wrocław 2020, która odbędzie się w dniach 20-22 października 2020 r. Każdy będzie mógł bezpłatnie uczestniczyć w niej on-line, rejestrując się wcześniej na www.made-in-wroclaw.pl. Wśród prelegentów, którzy zmierzą się z pytaniem o to, jak koronawirus zmienił nasz sposób postrzegania biznesu będą: Fabio Pommella, Prezes Zarządu Whirlpool Company Polska Sp. z o.o., Anthony Crawford, Dyrektor Operacji Produkcyjnej 3M w Polsce i Regionie Europy Wschodniej, Vangelis Savvas, Dyrektor Generalny 3M GSC oraz Konrad Weiske, Wiceprezes SoDA, współzałożyciel i prezes Spyrosoft S.A.

W trakcie pierwszego dnia Made in Wrocław 2020 odbędzie się również panel dyskusyjny pt. „Walka z koronawirusem – nowa rzeczywistość, nowe sposoby działania’’, w którym wezmą udział: Anna Berczyńska, Wiceprezes ABSL Talents, Dyrektorka Zarządzająca Globalnego Centrum Usług Wspólnych Schaeffler, Grzegorz Rudno-Rudziński, Prezes Zarządu Klastra ITCorner, Partner Zarządzający w Unity Group, prof. Marcin Drąg z Katedry Chemii Biologicznej i Bioobrazowania Politechniki Wrocławskiej oraz Krzysztof Jarzyna, Dyrektor Zarządzający Polskim oddziałem spółki INDUSTRIAS Alegre. Moderatorem panelu będzie dr Marcin Dudarski, Współzałożyciel i Partner Zarządzający, JP Weber.

Made in Wrocław jest organizowane przez Agencję Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej i Miasto Wrocław. Partnerami Merytorycznymi Made in Wrocław 2020 są 3M, Fanuc, Whirlpool, GlobalLogic, ITCorner, SoDA oraz MPWiK, a patronat strategiczny nad wydarzeniem objęło Hays, CBRE oraz JP Weber. Więcej informacji o wydarzeniu można znaleźć na www.made-in-wroclaw.pl.

 

Udostępnij...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone