Renoma się zmienia. Nowy design i nowa oferta

Możliwość komentowania Renoma się zmienia. Nowy design i nowa oferta została wyłączona Aktualności

Otwarta w 1930 r. jako Dom Towarowy Wertheim i przebudowana w latach 2005 – 2009 Renoma przechodzi metamorfozę. Za przygotowanie nowego projektu aranżacji wnętrz odpowiada zespół architektów pod kierownictwem Zbigniewa Maćkowa. Design będzie szedł w parze z remodelingiem oferty. Nowa koncepcja będzie oparta na badaniach satysfakcji klientów Renomy – deklaruje jej właściciel, spółka Globalworth Poland.

remoma fot. mat. prasowe

Jak zmienią się centra handlowe? Wiedzą klienci

– Rynek galerii handlowych w Polsce czekają duże zmiany. Coraz ważniejszymi elementami kształtującymi branżę są synergia handlu offline i online, rewitalizacja powierzchni handlowych oraz zakaz handlu w niedziele – mówi Anna Merta, Leasing Director w Globalworth Poland.

W Polsce istnieje liczna grupa społeczna, która z powodu zobowiązań zawodowych i rodzinnych ma nadal trudności ze znalezieniem czasu na zakupy w innym dniu tygodnia niż niedziela. Według szacunków Retail Institute w 2018 roku centra handlowe straciły 17,84 mln klientów robiących do tej pory zakupy w tym dniu. Dynamicznie zwiększa się także liczba kupujących w sieci. Na koniec grudnia 2018 r. na polskim rynku zarejestrowanych było blisko 31 tys. sklepów internetowych. Liczba osób, które łączą ze sobą zakupowa kanały offline i online sięga 14 milionów. Na krajowe i globalne trendy nakłada się wrocławska specyfika. Jak wynika z raportu PRCH Retail Research Forum, Wrocław ma obecnie najwyższe nasycenie powierzchnią handlową w Polsce – 948 mkw. na 1000 mieszkańców.

Duża podaż wielkopowierzchniowych, wielokondygnacyjnych galerii handlowych sprawia, że klienci szukają mniejszych, specjalistycznych centrów, w których mogą delektować się kawą czy posiłkiem w gronie przyjaciół. Potwierdzają to wyniki badań przeprowadzonych przez GfK Polonia na zlecenie Globalworth Poland.

– Chcemy wyprzedzać trendy rynkowe, dlatego już w 2018 roku we współpracy z GfK przeprowadziliśmy kompleksowe badania satysfakcji naszych klientów. Rocznie odwiedza nas blisko 8 milionów osób. Zapytaliśmy ich nie tylko o poziom zadowolenia, ale również o oczekiwane kierunki rozwoju Renomy. Okazuje się, że nasi goście chcą przede wszystkim miejsca spotkań z szeroką ofertą gastronomiczną, nowoczesnymi usługami i wellness. Mając na uwadze wyniki badań, przygotowaliśmy długofalową strategię rozwoju oferty Renomy – mówi Barbara Wójcik Dyrektor DH Renoma.

renoma1 fot. mat. prasowe

Marki premium, usługi, co-working i nowe restauracje
Zmiany, które przygotowuje Renoma, mają odpowiadać ujawnionym w badaniu potrzebom klientów. Jak dotychczas, w portfolio Renomy znajdą się unikalne na mapie Wrocławia marki modowe premium. Będą to między innymi: Liu Jo, Emanuel Berg, Marc Cain i Max Mara Weekend oraz oferta nowoczesnych usług i autorskie koncepty restauracyjne. Nową ofertę domu handlowego uzupełnią elastyczne przestrzenie co-workingowe.

– Coraz ważniejszą rolę na rynku odgrywają centra z wielofunkcyjnymi powierzchniami, rozbudowaną gastronomią. Konceptem nr 1 w Polsce pod tym względem jest niezwykle popularna, warszawska Hala Koszyki, której jesteśmy właścicielem. Łączy ona biura, handel, nowoczesne usługi, rozrywkę, autorskie projekty restauracyjne oraz powierzchnie konferencyjne – dodaje Anna Merta.

Połączyć historię z nowoczesnością
Za przygotowanie nowej koncepcji wystroju wnętrz domu handlowego odpowiada zespół architektów z Pracowni Projektowej Maćków. – Renoma to absolutna wizytówka wrocławskiej architektury. Miejsce z historią i charakterem. Położony w samym centrum miasta budynek od początku był nowatorski i wyprzedający swoją epokę. Nowym pomysłem na wystrój wnętrz będziemy nawiązywać do najbardziej luksusowej historii Domu Towarowego Wertheim. Połączymy nowoczesne z historycznym – mówi Zbigniew Maćków, który kierował pracami architektonicznymi nad stworzeniem nowego skrzydła Renomy w latach 2005 – 2009. Zmianie ulegnie również plac Czysty, położony pomiędzy Renomą i Podwalem. Powstanie tam aktywna, otwarta na mieszkańców przestrzeń, z jednej strony z widokiem na Teatr Lalek i Park Staromiejski, a z drugiej z ogródkami autorskich konceptów restauracyjnych.

remoma2 fot. mat. prasowe

Start już w przyszłym roku
Pierwsze prace rearanżacyjne są zaplanowane na IV kwartał 2020 r. – Ze względu na komfort naszych klientów, prace remontowe będą prowadzone w kilku etapach. Remont będzie przeprowadzany we wcześniej wyłączonych z użytkowania częściach budynku. Dołożymy wszelkich starań, żeby prowadzony remodeling nie zakłócił spokojnych zakupów – zapewnia Barbara Wójcik.

Globalworth nie podaje jeszcze terminu zakończenia prac, zapowiada jednak, że głównym celem projektu jest stworzenie ulubionego miejsca spędzania czasu przez mieszkańców Wrocławia.

Udostępnij...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone