Rozmowa z Maciejem Przyborowskim, szefem działu wynajmu średnioterminowego (MTR) w Arval Service Lease Polska, należącym do Grupy BNP Paribas
Arval Service Lease Polska standardowo oferuje firmom długoterminowy wynajem samochodów, który trwa 36, 48 lub 60 miesięcy wraz z pełną obsługą auta. Dlaczego do swojego portfolio dołączyli Państwo usługę średnioterminowego najmu aut? Czym w ogóle jest usługa MTR?
MTR (Mid Term Rental) to wynajem średnioterminowy samochodu, trwający od 1 miesiąca do 24 miesięcy, który wypełnia rynkową lukę pomiędzy wynajmem na dni lub minuty, a wynajmem długoterminowym. Obsługa kierowcy i samochodu w wynajmie średnioterminowym, mimo krótszego czasu trwania usługi, jest tak samo atrakcyjna, jak w przypadku wynajmu na kilka lat. Przykładowo, w Arval Service Lease Polska auta w pięciu kategoriach (B, C, D, E i LCV) można wypożyczyć już za kilkadziesiąt złotych netto na dobę, a czas dostawy pojazdu nie przekracza 48 godzin. Wynajem średnioterminowy to wyjście naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców, dla których wynajem dzienny byłby nieefektywny biznesowo, a wynajem długoterminowy zbyt mało elastyczny. Firmy potrzebują przecież elastycznego podejścia i możliwości reagowania „na gorąco” na potrzeby klientów.
MTR to również usługa, która pomaga uelastycznić firmową logistykę dzięki możliwości szybkiej reakcji na doraźne zapotrzebowania, np. w szczycie sezonu lub gdy oczekujemy na docelowy samochód, który ma dopiero „wyjechać z fabryki”.
Arval Service Lease Polska promuje usługę MTR jako usługę idealną w sytuacji, gdy na przykład angażuje się pracownika na kilkumiesięczny kontrakt, zatrudnia na umowę próbną, czy chociażby czeka na odbiór samochodu w wynajmie długoterminowym. Dlaczego?
Użytkownik może szybko rozpocząć pracę, nie koncentrując się na technicznych i administracyjnych sprawach związanych z pojazdem. Dodatkowo, MTR to opcja, która pozwala nam maksymalnie ograniczyć formalności, a jednocześnie zapewnia pełen zakres opieki nad autem, standardowo oferowany przez Arval Service Lease Polska. Zakres obsługi nie różni się w tym przypadku od tego, który oferujemy naszym klientom w ramach umowy wynajmu długoterminowego, a nawet jest bardziej atrakcyjny, ponieważ standardowo obejmuje Assistance na terenie całej Europy. Użytkownik ma zapewnione wsparcie w sytuacjach kryzysowych, takich jak uszkodzenie auta, zatrzaśnięcie kluczyków, czy zamarznięcie paliwa w baku.
Jak duże jest zainteresowanie usługą wynajmu średnioterminowego świadczoną przez Arval Service Lease Polska?
Liczba klientów korzystających z tego rozwiązania wzrosła od 2015 roku kilkunastokrotnie. W tym roku Arval Service Lease Polska przewiduje prawie dwukrotny wzrost floty przeznaczonej do realizacji tej usługi w porównaniu do roku poprzedniego. Nasze auta przeznaczone do obsługi wynajmu średnioterminowego odnotowują prawie stuprocentowe obłożenie, a zapotrzebowanie na tę usługę rośnie.
Ta rosnąca popularność może też wynikać ze zmieniającego się pojmowania usługi wynajmu auta – usługą już nie jest sam samochód, ale mobilność – umożliwienie przemieszczania się bez skomplikowanych formalności dotyczących pozyskania auta, czy związanych z jego administracyjną obsługą. Dlatego w usłudze MTR Arval Service Lease Polska dostarcza auto w uproszczonej procedurze – w ciągu 48 godzin od złoże