W czerwcu we wrocławskim Centrum Historii Zajezdnia odbyła się pierwsza edycja spotkania BIZnES MIXER. Celem organizowanej przez Brytyjsko Polską Izbę Handlową oraz Dolnośląski Ośrodek Polityki Społecznej inicjatywy była integracja środowiska biznesowego i społecznego.
Jak zapewniają organizatorzy wydarzenia, spotkania networkingowe (biznes miksery) mają stwarzać okazję do zawiązywania nowych relacji biznesowych.
– Zależało nam na tym, aby przedstawiciele biznesu zobaczyli w podmiotach ekonomii społecznej partnerów biznesowych, u których mogą zamawiać konkretne produkty i usługi np. gadżety reklamowe, catering czy szkolenia i badania marketingowe – mówi Sandra Kmieciak, koordynatorka imprezy, pracowniczka Dolnośląskiego Ośrodka Polityki Społecznej. – Liczymy na to, że przedsiębiorstwa, które poznają różnorodny wachlarz produktów, oferowanych przez podmioty ekonomii społecznej, zlecając zamówienia w pierwszej kolejności pomyślą właśnie o nich.
Jak dodaje, dzięki temu rozwiązaniu firmy, dokonując zakupów, będą realizować założenia społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), wspierać polskie produkty i usługi, a także pośrednio organizować pracę tym, którzy z różnych przyczyn mają problemy z jej znalezieniem: osobom niepełnosprawnym, długotrwale bezrobotnym, bezdomnym czy samotnym matkom.
Dodatkową korzyścią dla przedsiębiorstwa jest możliwość odpisania sobie składki PRFON, jeśli zamówienia składane są u niektórych podmiotów ekonomii społecznej, zatrudniających osoby z niepełnosprawnością.
– Ważne dla nas było to, aby nikogo nie przymuszać. Chcieliśmy, aby przyszły osoby, które są gotowe na taką współpracę i widzą w niej korzyści dla siebie – dodaje Sandra Kmieciak.
Inicjatywa spotkała się ze sporym zainteresowaniem, zarówno ze strony podmiotów ekonomii społecznej, jak i czołowych przedsiębiorstw, działających w Polsce. Na czerwcowym spotkaniu w Centrum Historii Zajezdnia pojawili się przedstawiciele takich firm jak PwC, Skanska Property Poland, Dolby, Bissole Business Travel, Parker, Objectivity, QAD Polska, Roedl & Partners, Abtrex International czy Kinnarps Polska.
– Jestem przekonany, że za podmiotami ekonomii społecznej stoi ogromna pasja tworzących je ludzi. Potrafią oni wygenerować potencjał, zdolny do konkurowania na rynku wielu usług i towarów, ale często potrzebują okazji do zdobycia doświadczenia i nawiązania relacji z przedstawicielami biznesu – mówi Krzysztof Pokorski, Marketing Communications and Business Development Senior Specialist w firmie PwC. – Udział PwC w tej inicjatywie jest realizacją tej potrzeby, a jednocześnie odzwierciedleniem priorytetów strategii społecznej odpowiedzialności naszej firmy. Oczekujemy, że Biznes Mixer na stałe wpisze się w kalendarz ważnych wydarzeń na Dolnym Śląsku i przyczyni się do rozwoju idei społecznej przedsiębiorczości.
– BIZnES Mixer był doskonałą okazją do zapoznania się z działalnością licznych podmiotów ekonomii społecznej, o których na co dzień się nie słyszy – uważa Aleksandra Palka z Bissole Business Travel. – Te firmy i instytucje mają z reguły równie dobrą, a niekiedy nawet lepszą ofertę niż przedsiębiorstwa tradycyjne. Warto dać im szansę i samemu się o tym przekonać.
Kolejna edycja BIZnES Mixer odbędzie się najprawdopodobniej w maju 2018 r., lecz organizatorzy zapewniają, że jeśli zajdzie taka potrzeba, spotkania mogą być organizowane częściej.
BIZnES MIXER był organizowany w ramach projektu „Koordynacja ekonomii społecznej w województwie dolnośląskim”, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020, Priorytet inwestycyjny 9.3 (PI 9.v): Wspieranie gospodarki społecznej, Działanie 9.4. Wspieranie gospodarki społecznej