To zespół buduje niepowtarzalny klimat w Motorpol Wrocław

Możliwość komentowania To zespół buduje niepowtarzalny klimat w Motorpol Wrocław została wyłączona Aktualności, Inwestycje, TOP Manager

Rozmowa z Jakubem Jaworskim, Dyrektorem Zarządzającym Spółką Motorpol Wrocław

Jakub Jaworski, Dyrektor Zarządzający Spółką Motorpol Wrocław fot. mat. prasowe

Motorpol jest obecny na rynku motoryzacyjnym już od ponad 25 lat. Jaką firmą jest teraz, co Pan uważa za najważniejsze osiągnięcia Motorpolu w tym okresie?

Firma Motorpol to ikona wrocławskiej motoryzacji, firma z niesłychanie bogatymi tradycjami, znana nie tylko na Dolnym Śląsku. Ćwierć wieku tradycji i doświadczenia w sprzedaży i obsłudze samochodów Marki Volkswagen, to absolutnie wyjątkowy kapitał . W lipcu 2018 roku, po zmianach restrukturyzacyjnych, Spółka Motorpol Wrocław wkroczyła w kolejny etap swojej motoryzacyjnej historii. Otworzyliśmy nową siedzibę przy Al. Karkonoskiej 81. Obiekt o powierzchni 17 000 m2 to jeden z największych i najnowocześniejszych tego typu obiektów w tej części Europy.

Jakie znaczenie dla rozwoju firmy miało przejęcie marki SEAT od Auto Group Polska?

Na etapie projektowania inwestycji przy Al. Karkonoskiej 81 przyświecał nam konkretny cel: chcieliśmy stworzyć wyjątkowe miejsce, gdzie pod jednym dachem zapewnilibyśmy Klientom nie tylko kompleksową obsługę na każdym etapie „życia” samochodu, ale przede wszystkim dalibyśmy niespotykaną gdzie indziej możliwość porównania i dokonania wyboru między samochodami kilku marek na zbliżonym poziomie cenowym. Włączenie marki Seat w struktury Spółki Motorpol Wrocław, to właśnie wyraz tej konsekwentnie realizowanej strategii. W chwili obecnej, nasz portfel to 5 marek: Volkswagen Osobowe, Volkswagen Samochody Użytkowe, Seat, Cupra oraz długo wyczekiwana marka Škoda.

Motorpol jest laureatem wielu nagród i wyróżnień m.in. za najlepszą jakość obsługi klientów, firmę uznano też za najlepiej sprzedającą samochody koncernu Volkswagen w Polsce. Dzięki jakim działaniom udało się zdobyć te wyróżnienia?

Dotychczasowe osiągnięcia Firmy Motorpol mają dla mnie działanie motywujące i są kluczową determinantą w ustalaniu strategii działania i misji firmy w perspektywie długoterminowej. Kluczem do osiągnięcia dotychczasowych wyróżnień było odpowiednie określenie misji i wizji firmy oraz adekwatne wyznaczenie celów . To jednak robiło również wiele innych firm. Kluczem do sukcesu był i jest u nas niezmiennie czynnik ludzki.

Dzisiaj, gdy pracujemy w dużo większej skali, w nowej, bardzo szybko zmieniającej się rzeczywistości i na rynku, który jest nie tylko mocno nasycony, ale przede wszystkim bardzo konkurencyjny, to właśnie ludzie są czynnikiem budującym przewagę konkurencyjną.

Obecnie, gdy jesteśmy w fazie bardzo dynamicznego rozwoju, odpowiednie procesy i optymalne procedury są niezbędne przy tej skali przedsiębiorstwa, natomiast to zespół buduje wyjątkowy i niepowtarzalny klimat w Motorpol Wrocław. W moim odczuciu , mamy najwspanialszy zespół z jakim kiedykolwiek miałem okazję pracować. Oczywiście, popełniamy błędy, podejmujemy niekiedy błędne decyzje…Ale biorąc pod uwagę, że w obecnej lokalizacji funkcjonujemy zaledwie osiem miesięcy, niewiarygodne jest to co stworzyliśmy.

Od lewej strony Andrzej Zakrzewski, prezes Motorpol Wrocław a z prawej Jakub Jaworski – dyrektor zarządzający fot. mat. prasowe

Proszę przedstawić najważniejsze zamierzenia firmy na 2019 rok.

Rok 2019 to będzie pierwszy pełny rok działalności dealerskiej w naszej wielomarkowej inwestycji. Osiągane wyniki i wskaźniki będą dla mnie arcyciekawą wartością referencyjną. Okaże się, które decyzje były trafne, a które wymagają optymalizacji bądź zmiany.

Podstawowe założenia biznesowe na rok 2019 jakie przed sobą postawiłem to :

-zapewnienie obsługi Klienta na najwyższym poziomie,

– nawiązanie trwałych relacji z naszymi partnerami biznesowymi,

– umocnienie naszej pozycji na rynku,

– zbudowanie wśród Klientów świadomości marki parasolowej Motorpol Wrocław,

– zarządzanie rentownością Spółki.

Uważam również, że moim obowiązkiem jest dbałość o pracowników, abyśmy nie stracili tej wyjątkowej atmosfery, jaką zbudowaliśmy przez ostatnie półrocze. Chciałbym, aby Motorpol Wrocław był firmą kompletną: wyjątkową dla Klientów, ważną dla pracowników oraz odnoszącą sukcesy i rentowną.

Jak Pan ocenia sytuację na rynku motoryzacyjnym w Polsce, czy rok 2019 będzie udany dla dealerów samochodowych?

W mojej ocenie, rynek motoryzacyjny w Polsce na przestrzeni ostatnich kilku lat cechuje duża dynamika zmian. Co więcej, najbliższy okres przyniesie kilka przełomowych trendów w branży automotive.

Wszyscy pamiętamy zagadnienie homologacji WLTP, a przed nami już kolejna, tym razem EVAP (system pochłaniania oparów paliwa ze zbiornika). W niektórych segmentach pojawiają się problemy z podażą, ponadto zmieniają się upodobania Klientów, a o ich wyborach decydują inne czynniki niż dotychczas.

Zmieniają się unijne regulacje prawne dotyczące emisji CO2, pojawiają się plany na niskoemisyjne oraz bezemisyjne strefy w miastach, a każdy brand koncernu VW AG pracuje nad swoją bazą do elektryfikacji marki. W kontekście elektromobilności mówi się o mikromobilności, mobilności miejskiej, podmiejskiej oraz długodystansowej.

Jako tak duży dealer, musimy odpowiednio wcześniej zaplanować oraz wdrożyć e-infrastrukturę oraz wyszkolić techników wysokich napięć HVT. Co ważne, koncern Volkswagen zainwestuje do roku 2023 aż 44 miliardy euro w technologie przyszłości oraz alternatywne źródła napędu. Do roku 2025 udział samochodów BEV oraz PHEV w koncernie przekroczy 25%. To wymaga od nas bardzo dokładnej analizy rynku oraz terminowego wdrożenia nowych standardów obsługi pojazdów elektrycznych.

Klienci indywidualni, przedsiębiorcy oraz fleet menedżerowie coraz częściej rozważają zakup bądź użytkowanie samochodu elektrycznego – 17% z nich w ciągu najbliższych 3 lat. Nie możemy również zapomnieć o rządowych projektach Bezemisyjnego Transportu Elektrycznego GEPARD czy Akceleratorze elektromobilności Elektro ScaleUP.

Takie trendy rynkowe, to dla nas duże wyzwanie, ale wierzę, że odpowiadając na zmieniające się wymagania rynku odniesiemy sukces.Jednocześnie zdaje sobie sprawę, iż zmiany będą następowały stopniowo, a olbrzymia część rynku to wciąż samochody o napędzie konwencjonalnym. Zatem zapowiada się niesłychanie ciekawy okres w branży automotive.

Udostępnij...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone