Na torze Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie pojawiła się już lokomotywa najnowszej generacji Bombardier Traxx 3. Producent rozpoczął procedurę uzyskania dopuszczenia jej do ruchu w Polsce.
Więcej na temat nowych lokomotyw Bombardiera TUTAJ.
Rzecznik Bombardier Transportation w Polsce Maciej Kaczanowski potwierdził rozpoczęcie testów. Jak podaje, producent wykorzystuje aż sześć lokomotyw wielosystemowych (MS) do uzyskania dopuszczenia do ruchu (tzw. homologacji) w kilku krajach już w 2020 roku.
– W Żmigrodzie testowana jest lokomotywa TRAXX MS3 (class 188) na potrzeby homologacji w Polsce – wyjaśnia. Jak dodaje, ma to z kolei duże znaczenie dla lokomotyw TRAXX DC3 (prąd stały, wykorzystywane w Polsce napięcie sieci trakcyjnej to 3kV DC). Traxxy MS3 i DC3 wywodzą się bowiem z tej samej platformy lokomotyw.
Warto przypomnieć, że w lutym tego roku Bombardier i Akiem poinformowały o planach wprowadzenia na polski rynek lokomotywy elektrycznej Traxx DC3. Łącznie Akiem zamówił 30 lokomotyw dwóch typów i docelowo zamierza zwiększyć swoją flotę na Polskę do 61 pojazdów.
3 września tego roku czeski, prywatny przewoźnik pasażerski RegioJet zamówił 15 lokomotyw wielosystemowych Traxx MS3 . Co istotne, operator chce uruchomić swoje usługi w Polsce. Dopuszczenie do ruchu lokomotyw Traxx MS3, które właśnie zamówił, na pewno ułatwi realizację tych planów.
Kongres Transportu Intermodalnego, który odbędzie się 4 września w Katowicach, stanie się miejscem dyskusji i spotkań dla najważniejszych przedstawicieli branży logistycznej w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru Śląska. Podczas Kongresu eksperci, parlamentarzyści, reprezentanci władzy państwowej i samorządowej oraz sfery biznesu i nauki, zmierzą się z bieżącymi potrzebami, problemami i wyzwaniami jakie stoją przed dynamicznym rozwojem transportu intermodalnego w naszym kraju.
Więcej informacji na stronie TOR Konferencje
Źródło: Bombardier