Wizerunek Managera. Jak wygląd poprawia efektywność?

Możliwość komentowania Wizerunek Managera. Jak wygląd poprawia efektywność? została wyłączona Aktualności, porady ekspertów

Jesteś wizytówką swojej firmy. To, w jaki sposób ludzie Cię odbierają, może być ważną kartą przetargową lub wręcz przeciwnie – przysłowiowym strzałem w stopę. Dobry wygląd dobrze się kojarzy, dlaczego więc tego nie wykorzystać?

Wiedza, know-how, doświadczenie to niezwykle cenny kapitał każdej firmy, ale… Twój wizerunek też ma znaczenie. Potencjalny klient, czy kontrahent potrzebuje zaledwie kilku sekund, by, po pierwsze, dokonać wstępnej oceny Ciebie i Twojego przedsiębiorstwa, po drugie – zainteresować się Twoją ofertą.

To właśnie wizerunek pomoże Ci zaistnieć na rynku i wypracować sobie stabilną pozycję. Wizerunek zewnętrzny nie jest abstrakcją. To wyobrażenie o Twojej firmie i o Tobie. Czy dziś działa na Twoją korzyść? Jakie wyobrażenie, jakie skojarzenia mają klienci, słysząc Twoje nazwisko i nazwę Twojej firmy? Pamiętaj, że „jak Cię widzą, tak Ci płacą”. Czy trzeba dodawać coś jeszcze?

Dlaczego Twój wizerunek jest tak ważny?

Dobry wizerunek, niczym przysłowiowy magnes, przyciąga. Analogicznie – kiepski sprawia, że otoczenie firmy, jej kontrahenci, partnerzy, czy klienci znikają. Dowiedz się, jak grać wyglądem, by osiągać swoje cele w biznesie.

  1. Podczas rekrutacji. Sprawdzi się bez wątpienia dobrze skrojony klasyczny garnitur, uszyty na miarę. Podkreśla autorytet osoby, która go nosi, podnosi prestiż firmy. Najlepiej sprawdzi się kolor granatowy.
  2. Podczas motywowania pracowników. Pozwól sobie na styl casual i użyj koloru spokoju, a jednocześnie przywództwa i autorytetu, czyli błękitu. Występuje najczęściej na koszulach (w wielu tonacjach) i doskonale sprawdza się w stroju dziennym. Uwaga – czarny co prawda dodaje autorytetu, ale może także zwiększać dystans. Powinien być zarezerwowany raczej na wyjątkowe okazje, biznesowe kolacje oraz bankiety (po godzinie 19.00).
  3. Podczas kontaktów z dostawcami. Wybierz stonowany, tradycyjny kolor garnituru, np. granat, grafit, ciemny szary. Pamiętaj – ciemny, głęboki granat, to król w biznesowej palecie barw.
  4. Podczas kontaktów z odbiorcami. Elegancko zagraj kolorem. Aby podkreślić swój profesjonalizm wybierz granat, grafit lub ciemny szary i połącz go z jasnym i ostrzejszym np. intensywnie niebieską koszulą.
  5. Podczas kontaktów z firmami, które mogą wesprzeć działalność. Jeśli chcesz wpłynąć na dobrą relację i podkreślić Twoją otwartość na merytoryczną dyskusję, załóż ciemnoszary garnitur. W biznesowym dress code, szarości to najbardziej neutralna paleta barw. Można je zestawiać praktycznie z każdym żywszym kolorem. Użyj również eleganckich, prestiżowych atrybutów np. zegarka, spinek, telefonu. Podkreślają niezawodność i profesjonalizm.

 

Pamiętaj, że dobry wizerunek to wartość, na którą pracujesz przez cały czas, seria konsekwentnych, świadomych wyborów. Dla optymalnych efektów, zarządzanie wizerunkiem i jego monitorowanie powinno wejść Ci w nawyk. Pierwszy krok? Spójrz na siebie i zastanów się, dlaczego w gąszczu innych firm, innych managerów, jesteś niewidoczny. A wtedy znajdziesz odpowiedź na pytanie, jak wyróżnić się na tle konkurencji.

Opracowała Regina Bukowska

Udostępnij...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone