Zawieszenie w płaceniu czynszu, podatku od nieruchomości lub płaceniu za dzierżawę terenu, rozłożenie tych opłat na raty lub umorzenie odsetek, to niektóre rozwiązania jakie wrocławscy przedsiębiorcy mogą wnioskować o wsparcie w związku z epidemią.
Właśnie rusza Wrocławski Pakiet Pomocowy. To pierwsza odsłona rozwiązań, z których skorzystać mogą przedsiębiorcy, których działalności zostały dotknięte konsekwencjami epidemii.
Trzeba jednak złożyć odpowiednie dokumenty. Wniosek podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym wraz z wymaganymi załącznikami, przedsiębiorca może złożyć w formie elektronicznej poprzez skrzynkę podawczą ePUAP lub drogą mailową: pomoc.firma@um.wroc.pl, jak również w formie pisemnej za pośrednictwem operatora pocztowego.
Podstawowe wymagane dokumenty:
· Oświadczenie o uzyskaniu lub nieuzyskaniu pomocy de minimis.
· Formularz informacji przy ubieganiu się o pomoc de minimis.
· Sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych (np. zestawienie przychodów, rozchodów).
· Dokumenty finansowe za I kw. 2020 roku lub inne dokumenty obrazujące utratę płynności finansowej.
· Oświadczenie o stanie majątkowym (dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą) – stanowiące podstawę dla ubiegających się o ulgę w odniesieniu do należności o charakterze cywilnoprawnym (jak np. użytkowanie wieczyste, dzierżawa, czynsz).
Więcej szczegółów w załączeniu:
https://www.wroclaw.pl/biznes/wroclawski-pakiet-pomocowy-dla-przedsiebiorcow-zasady-ulgi-odroczenia-platnosci
mat. prasowe: DIG