Wsparcie Grupy LOTOS dla walczących z pandemią

Możliwość komentowania Wsparcie Grupy LOTOS dla walczących z pandemią została wyłączona Aktualności

Pandemia koronawirusa z pewnością wpłynie na gospodarkę i jest wielkim wyzwaniem dla instytucji oraz służb ciągle walczących z zagrożeniem. Tym bardziej należy docenić wsparcie ze strony biznesu. Grupa LOTOS od początku pandemii zaangażowała się w działania pomocowe. Uwagę zwracają skala i różnorodność akcji.

1.W poniedziałek 18 maja we Wrocławiu wylądowała ostatnia transza środków ochrony indywidualnych zakupionych przez koncern na zlecenie polskiego rządu Fot. Grupa LOTOS

 

Grupa LOTOS wsparła instytucje i służby finansowo, zapewniła dostawy środków ochrony osobistej, przekazała pojazdy do dyspozycji, umożliwiła bezpłatne korzystanie z  paliwa na swoich stacjach pojazdom służb mundurowych, wreszcie umożliwiła kierowcom przekazywanie punktów z programu LOTOS Navigator na badania związane z leczeniem koronawirusa.

Jeszcze w  marcu za pośrednictwem Fundacji LOTOS przekazano 5 mln zł na walkę z  koronawirusem. Pieniądze trafiły do czterech polskich szpitali – na Pomorzu i  w  woj. zachodniopomorskim. Wsparcie otrzymał 7. Szpital Marynarki Wojennej z  Przychodnią SPZOZ w  Gdańsku, Uniwersyteckie Centrum Medycyny Morskiej i  Tropikalnej w  Gdyni, Samodzielny Publiczny Wojewódzki Szpital Zespolonyw Szczecinie oraz Szpital Wojewódzki im. Mikołaja Kopernika w Koszalinie. Pomoc dla szpitali była współkoordynowana przez Ministerstwo Aktywów Państwowych kierowane przez wicepremiera Jacka Sasina.

Dzięki temu wsparciu, m.in. do Uniwersyteckiego Centrum Medycyny Morskiej i  Tropikalnej w  Gdyni trafiły specjalistyczne łóżka do intensywnej terapii z materacami przeciwodleżynowymi, a  także nowoczesny aparat USG. Samodzielny Publiczny Wojewódzki Szpital Zespolony w  Szczecinie zakupił ambulans, respiratory, 48 łóżek z  szafkami i  materacami przeciwodleżynowymi, a  także urządzenie do dezynfekcji powietrza z  użyciem plazmy. Szpital Wojewódzki im. Mikołaja Kopernika w Koszalinie otrzymał komorę BIO-BAG, służącą do transportu chorych. Dla 7. Szpitala Marynarki Wojennej z Przychodnią SPZOZ w Gdańsku Grupa LOTOS zakupiła osiem kardiomonitorów, moduł EEG i wózek akumulatorowy do przewozu odpadów skażonych.

Darmowe tankowanie dla służb

Grupa LOTOS wsparła również wszystkie 19 zakaźnych szpitali jednoimiennych. Otrzymały one od koncernu z  Gdańska 400 specjalnych kart paliwowych na łączną kwotę 2 mln zł. Karetki i inne pojazdy należące do tych placówek mogą bezpłatnie zatankować paliwo na każdej stacji LOTOSU w Polsce.

W  ramach akcji „Pomagamy na granicy” pomyślano o wsparciu wszystkich funkcjonariuszy na służbie działających na granicy Polski. Umundurowani lub poruszający się pojazdami oznakowanymi, przyjeżdżający na wybrane stacje LOTOS, mogli uzyskać darmową kawę i hot doga za pół ceny. Stacje LOTOS oferowały darmowe napoje funkcjonariuszom Straży Granicznej, Wojska Polskiego, Pogotowia Ratunkowego, Straży Pożarnej, Policji, Straży Miejskiej i  Służby Celno-Skarbowej, Inspekcji Transportu Drogowego.

Co więcej, koncern wsparł też 7. Pomorską Brygadę Wojsk Obrony Terytorialnej w związku z jej działaniami w czasie pandemii. Żołnierze mogli tankować za darmo na wybranych stacjach paliw LOTOS.

Grupa LOTOS przekazała również do dyspozycji samochody sześciu placówkom medycznym z  Pomorza. Pojazdy przewożą pacjentów, próbki i  materiały medyczne. W  ten sposób wsparto: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w  Człuchowie, Uniwersyteckie Centrum Kliniczne w  Gdańsku, 115. Szpital Wojskowy z przychodnią w Helu, Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej w  Kartuzach, Szpital w Pucku i Szpital św. Jana w Starogardzie Gdańskim

Każdy kierowca pomaga

Koncern postanowił zmobilizować i zachęcić do działania również swoich klientów. Jedną z  ostatnich inicjatyw jest właśnie nowa kampania Grupy LOTOS o  nazwie „Każdy czeka na swoje NAJ”. Od 1 maja kierowcy tankujący na stacjach LOTOS mogą przekazać punkty z  programu Navigator na badania związane z  leczeniem koronawirusa. Oprócz spotu telewizyjnego z  udziałem ambasadorów marki LOTOS, w 5 polskich miastach, w tym w Gdańsku, pojawiły się wyjątkowe murale nawiązujące do kampanii.

Jednym z  najważniejszych działań pomocowych Grupy LOTOS było zapewnienie dostaw brakujących środków ochrony indywidualnej. 500 tys. kombinezonów, 300 tys. przyłbic i 100 tys. ochraniaczy na buty – tyle materiałów łącznie pozyskała Grupa LOTOS na rzecz walki z pandemią. Koncern regularnie dzielił się też swoimi zapasami. Kombinezony, przyłbice oraz maseczki ochronne, a  także płyn do dezynfekcji trafił do wielu mniejszych i większych placówek w całej Polsce.

Wszystkie swoje działania koncern koordynował będąc w stałym kontakcie z Ministerstwem Aktywów Państwowych.

2. Mural nawiązujący do kampanii Grupy LOTOS „Każdy czeka na swoje NAJ” Fot. Grupa LOTOS

Udostępnij...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone