Znaczący wzrost przychodów Impela

Możliwość komentowania Znaczący wzrost przychodów Impela została wyłączona Biznes, firma tygodnia

Impel, największa w kraju grupa firm świadczących usługi dla biznesu, osiągnęła w I półroczu 2017 r. przychody ze sprzedaży na poziomie 1 103 mln zł, co oznacza wzrost w stosunku do I półrocza 2016 roku o ponad 126 mln zł. Grupa wypracowała zysk operacyjny w wysokości 20,6 mln zł.

Impel konsekwentnie prowadzi proces waloryzacji kontaktów oraz wdraża strategię opartą na koncentracji działalności w trzech obszarach: Obsługa Nieruchomości (Facility Management), Outsourcingu Procesów Biznesowych i Cyfryzacji IT (Digital Services & Business Process Outsourcing) oraz Usług dla Przemysłu (Industrial Services).

Liderem wzrostu Grupy Impel był segment Facility Management, który w pierwszym półroczu 2017 r. wygenerował przychody w wysokości niemal 822 mln zł, tj. 13-procentowy wzrost w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Rozwój segmentu Facility Management oparty jest o optymalizację struktury zarządzania, pakietyzację i informatyzację usług i procesów, a przede wszystkim koncentrację na poprawie stopy zwrotu z zainwestowanego kapitału, m.in. poprzez rezygnację z nierentownych kontraktów.

– W obszarze Facility Management najistotniejsze wzrosty odnotowano w produktach: usług porządkowo-czystościowych oraz fizycznej ochronie mienia. Wzmocniliśmy naszą obecność w sektorach wojska, administracji publicznej, a w szczególności w szpitalnictwie oraz w branżach budowlanej i edukacji. Pozyskaliśmy kontrakty na ochronę fizyczną oraz usługi porządkowo-czystościowe z Grupą Polimex – Mostostal S.A. Chronimy m.in. największy plac budowy w Europie środkowo-wschodniej czyli budowę nowych bloków energetycznych w Elektrowni Opole. W pierwszym półroczu zrealizowaliśmy również kilka prestiżowych kontraktów związanych z zabezpieczaniem imprez masowych. Do najważniejszych należały: największa tegoroczna impreza sportowa w Polsce, The World Games 2017 oraz Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej U-21 – mówi Grzegorz Dzik, prezes  Impel SA.

Skonsolidowany zysk operacyjny Grupy Impel po pierwszych sześciu miesiącach 2017 r. zamknął się kwotą 20,6 mln zł, o 4% wyższą niż w 2016 r. Zysk netto Grupy Impel (przypisany akcjonariuszom podmiotu dominującego) w okresie styczeń-czerwiec wyniósł 6,3 mln zł.

– Wdrażana od 2016 roku strategia, która na nowo zdefiniowała najważniejsze dla Grupy obszary czyli: FM, DS&BPO oraz Industrial Services, już teraz przynosi bardzo obiecujące rezultaty. Ten ostatni obszar rozwija się najbardziej dynamicznie. Segment ten zwiększył przychody o 24% i osiągnął poziom 100,4 mln zł. Oferujemy usługi, których rozwój jest szczególnie ważny dla Grupy Impel, ponieważ pozyskujemy kontrakty wysokomarżowe, które docelowo stanowić będą istotną części wyniku. Koncentrujemy się na wybranych sektorach przemysłu, które wspieramy najnowocześniejszym sprzętem oraz technologią informatyczną – tłumaczy Wojciech Rembikowski, wiceprezes Impel SA. – To bardzo specyficzny portfel usług, który wymaga od kadry managerskiej wysokich kompetencji inżynierskich oraz technicznego przygotowania. Wdrożenie naszych rozwiązań w przemyśle przynosi klientom poprawę efektywności procesów produkcyjnych oraz zmniejsza ryzyko niespodziewanych awarii. To unikalne know-how. Czyszczenie przemysłowe, wsparcie utrzymania ruchu, usługi remontowo-budowlane, serwis techniczny obiektów, produkcja i montaż elementów wizualizacji obiektu oraz paszportyzacja infrastruktury to produkty już w pełni dojrzałe, po które sięgają nasi klienci. Kolejnym krokiem będzie organizacja usług, w ramach Zintegrowanej Obsługi Nieruchomości. Nowe kontrakty w obszarze inwestycji budowlanych dla przemysłu wykonaliśmy w tym roku dla: krajowego lidera logistyki naftowej PERN S.A. i Grupy Lotos – dotyczyły czyszczenia zbiorników – oraz dla PGNiG S.A. w zakresie remontu zbiorników, które zrealizowała spółka Climbex S.A.

Nowe regulacje w nowelizacji prawa zamówień publicznych (np. cena, która nie jest już jedynym kryterium wyboru), możliwość waloryzacji oraz zmiana przepisów w zakresie zwiększonych kosztów pracy (wprowadzenie „ozusowania” do minimalnego wynagrodzenia oraz wprowadzenie minimalnej stawki godzinowej dla zleceniobiorców) zniwelowały część problemów branży, jednakże w dalszym ciągu dynamicznie rosnące koszty pracy oraz malejąca podaż siły roboczej stanowią kluczowe wyzwania dla branży, a w konsekwencji dla odbiorców usług. Zarząd podtrzymuje strategię wzrostu poprzez optymalizację korporacyjnej struktury zarządzania oraz rozwój organiczny.

 – Wprowadzamy macierzowy system zarządzania, w którym za prowadzenie operacji gospodarczych odpowiadają poszczególne Obszary Biznesowe, natomiast nadzór nad realizacją poszczególnych funkcji oraz zapewnienie jednolitych standardów w Grupie Impel zapewniają Piony Funkcjonalne.  To nowe podejście związane jest z realizacją priorytetów strategicznych, wśród których najistotniejsze są: zmiana modelu biznesowego FM, czyli zwiększenie elastyczności kontroli kosztów pracy i rozwój systemów podwykonawstwa i franchisingu, zapewnienie kapitału na rozwój; digitalizacja procesów obsługi klientów, wzrost efektywności i skuteczności procesu sprzedaży oraz oparcie usług o technologie informatyczne. Realizacja zadań i projektów w ramach celów strategicznych zapewni Grupie stabilny wzrost jej wartości oraz umocni jej pozycję lidera rynku usług w Polsce – wyjaśnia Grzegorz Dzik.

Obserwując trendy rynkowe, związane z automatyzacją procesów biznesowych i wytwórczych, digitalizacją gospodarki oraz wzrostem znaczenia IT w biznesie, Grupa Impel chce wykorzystać innowacje i dostępne technologie do zwiększenia swojej konkurencyjności i pozycji w usługach sektora BPO i IS. Obszar Digital Services and Business Process Outsourcing uzyskał przychody na poziomie 181 mln zł., co stanowi ich przyrost o 7,9% oraz wzrost sprzedaży o 13 mln zł. Najważniejsze kontrakty to: zlecenie dla Tauron Obsługa Klienta Sp. z o.o obejmujące centralizację obszaru HR i digitalizację teczek pracowniczych oraz dla lidera na rynku AGD w Polsce firmy Amica S.A., polegające na zapewnieniu personelu liniowego.

 – Wzrost sprzedaży wynika z rozszerzenia zakresu bieżących kontraktów oraz pozyskania nowych. Dzięki łączeniu obsługi kadrowo-płacowej, księgowości, doradztwa podatkowego i procesowego oferujemy naszym klientom zintegrowany produkt. Rozwijamy się w zakresie: zapewnienia personelu liniowego, tzw. interim+, rekrutacjach i rozwoju pracowników, tzw. consulting+, oraz zarządzaniu wydajnością pracy, czyli bonus track. Sprzedajmy rozwiązania e-commerce, development aplikacji, oraz infrastrukturę informatyczną. W naszą strategię wpisani są klienci sektorów: bankowego, energetycznego i transportowego, którzy aby się rozwijać, muszą inwestować w rozwiązania IT. To właśnie branża informatyczna najszybciej przyswaja i przetwarza potrzeby zleceniodawcy, rozumie na czym ma polegać zmiana i tworzy oprogramowanie, które realizuje cel biznesowy. Kładziemy największy nacisk na rozwój usługi premium, która opiera się nie tylko na technicznym know-how, lecz także na znajomości biznesu klienta – mówi Wojciech Rembikowski.

Udostępnij...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone