-
Najpopularniejsze danie 2023 roku we Wrocławiu to kebab, pizza margherita i pad thai. Najchętniej zamawianą kuchnią była kuchnia włoska.
-
Średnia cena pizzy we Wrocławiu w 2023 roku to 42,94 zł, a burgera – 29,53 zł.
-
Średnia wartość zamówienia we Wrocławiu wynosi 66,21 zł.
-
Aż 27% zamówień w Pyszne.pl stanowią posiłki wegetariańskie i wegańskie.
-
Mood Food, Zero Heros, Fuzja Kultur i Virale na talerzu – te cztery trendy zidentyfikowało w 2023 r. Pyszne.pl wspólnie z globalną agencją analityczną WGSN.
-
Raport Food Trendów 23/24 dostępny jest na dedykowanej stronie Pyszne.pl
– Raport Food Trendów to materiał, który z jednej strony podsumowuje, z drugiej zaś wskazuje kierunki, którymi podążać będzie branża. Jesteśmy przekonani, że – podobnie jak w poprzednich edycjach – także w tej znajdą Państwo ciekawe i użyteczne treści – mówi Arkadiusz Krupicz, dyrektor zarządzający i współzałożyciel Pyszne.pl.
Król Kebab I (pierwszy!), włoska kuchnia i dania wege
Najczęściej zamawiane potrawy we Wrocławiu:
2. Pizza Margherita
3. Pad thai
Ceny idą do góry
Kulinarne trendy – to warto wiedzieć
Mood food
– Cały czas rośnie świadomość w zakresie żywienia i wpływu jedzenia na dobrostan naszego ciała i psychiki. Właśnie dlatego „comfort food” przestaje być rozumiany jako cheat meal. Comfort food to jedzenie, które sprawia, że czujemy się lepiej – podsumowuje Michał Korkosz, autor bloga kulinarnego Rozkoszny.pl.
Zero Heroes
Fuzja kultur
– Lubimy nowe połączenia smakowe i autorskie podejście szefów kuchni, którzy z fantazją łączą różne porządki i kultury kulinarne. Widać w tym nasze obycie, znajomość źródeł tych kuchennych cytatów, wiedzę o kuchniach świata przywiezioną z zagranicznych podróży. Opanowaliśmy już podstawowe kulinarne abecadło. Kojarzymy flagowe dania z najpopularniejszych celów wakacyjnych wojaży. Rozumiemy wariacje będące sumą przywiezionych z nich, smakowych doświadczeń – zauważa Barbara Starecka, autorka popularnego podcastu „Z pełnymi ustami” poświęconego kulturze jedzenia.
Viral na talerzu
– W 2023 roku można mieć wrażenie, że praktycznie co tydzień pojawia się restauracja, w której są wszyscy lub danie, które wszyscy jedzą. Kulinarne virale to zjawisko, które masowo kształtuje nasze wybory żywieniowe – komentuje Michał Korkosz, autor bloga kulinarnego Rozkoszny.pl.