Nie zapominamy o lokalnym rynku

Komentarzy (0) firma tygodnia

O nominacji do Dolnośląskiego Gryfa-Nagrody Gospodarczej oraz zagranicznej ekspansji wrocławskiej firmy Hicron opowiada Remigiusz Efinowicz, Managing Partner i Executive Director Internetional Sales.

Co oznacza dla Was nominacja do Dolnośląskiego Gryfa-Nagrody Gospodarczej? Śledził Pan poprzednie edycje konkursu?

Owszem, śledzimy wydarzenia związane z biznesem we Wrocławiu i województwie dolnośląskim. Gryfy także nie umknęły naszej uwadze. Cieszy nas, że zostaliśmy nominowani do otrzymania statuetki w tym roku. Bardzo doceniamy zaangażowanie w rozwój przedsiębiorczości takich organizacji jak Zachodnia Izba Gospodarcza czy Urząd Marszałkowski. Wynika to z faktu, że bardzo aktywnie uczestniczymy na lokalnym rynku jako pracodawca. Województwo dolnośląskie oraz władze miejskie Wrocławia umożliwiają nam szerokie dotarcie do potencjalnych pracowników. Pojawienie się wśród grupy przedsiębiorstw, nominowanych do Dolnośląskich Gryfów, jest więc kolejnym wyróżnieniem, na które spoglądają nasi ewentualni współpracownicy oraz klienci. Cały czas rozszerzamy naszą bazę kontrahentów. Działamy wprawdzie na rynkach międzynarodowych, nie zapominamy jednak o lokalnym i cieszymy się, że w ostatnich latach udało nam się rozbudować współpracę z organizacjami z Dolnego Śląska. Staramy się dokonywać transferu strategicznych innowacji, pozyskanych na całym świecie, klientom w całej Polsce. Cieszymy się, że możemy również w ten sposób wspierać nasze lokalne przedsiębiorstwa.

Choć Hicron oparty jest na rodzimym kapitale, Polska, jak sam Pan wspomniał, to tylko jeden z rynków, na których działacie. W jaki sposób rozpoczęła się Wasza ekspansja międzynarodowa i na których regionach świata się skupiacie?

Od samego początku naszej działalności funkcjonowaliśmy na rynkach międzynarodowych. W momencie powstania było to nasze główne założenie i cel. Większość naszych przychodów pochodzi z rynków zagranicznych. Mogę śmiało powiedzieć, że jest to przede wszystkim Europa Zachodnia, w tym Niemcy i kraje Beneluksu, z rosnącym udziałem Zjednoczonego Królestwa. Odnotowujemy także istotny wzrost w obszarze MENA (Bliski Wschód i północna Afryka), gdzie planujemy dynamiczny rozwój. Jednym z naszych celów jest też rozwój w regionie Azji południowowschodniej oraz Oceanii, czego przykładem są projekty realizowane przez Hicron w Australii.

Na czym polega przewaga Hicron nad liczną konkurencją na rynku IT? Dlaczego warto skorzystać z Waszych usług?

Bardzo cenimy sobie naszą konkurencję. W wielu przedsięwzięciach współpracujemy na zasadach partnerskich z firmami, z którymi w innych obszarach rywalizujemy. To jedna z cech rynku usług IT. Wyróżnia nas koncentracja na oferowaniu usług wysokopoziomowych. To znaczy, że oprócz programowania i bieżącej obsługi systemów, dostarczamy również usługi konsultingowe, związane z implementacją całościowej strategii digitalizacji przedsiębiorstw oraz wsparcie procesów transformacji biznesowej. W ramach tych działań zapewniamy takie usługi jak Greenfield implementation, czyli kompleksową obsługę przedsiębiorstw i realizację ich działań na globalnych rynkach. Przykładowo, dla jednego z wiodących klientów z branży motoryzacyjnej wdrażamy rozwiązanie z zakresu finansów i controllingu, które będzie multiplikowane i powielane w blisko dwudziestu krajach na świecie.

Udostępnij...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *